Retete Lacto Vegetariene Yang 1

.

In acest articol vom continua sa va prezentam selectia de retete pe care am realizat-o, poftindu-va la salate si aperitive delicioase si foarte sanatoase. Am ales in special salate de cruditati, pe care le puteti imbogati si varia dupa bunul plac, consultand insa in prealabil lista alimentelor cu predominanta energetica Yang (+), pe care am prezentat-o in articolul despre regimul alimentar predominant Yang.


Salata de andive
Se aleg andivele albe (cele cu frunze verzi sunt amare), se taie radacina, se desfac frunzele si se curata cu varful unui cutit eventualele puncte negre, dupa care se spala in apa rece. Dupa ce se scurg de apa, se taie in lung sau in bucati, se adauga ulei presat la rece, sare, zeama de lamaie, toate dupa gust si se amesteca bine. Atentie! La spalare andivele nu se tin in apa pentru ca devin amare. Se serveste imediat. Se poate pune si patrunjel tocat.


Salata de cruditati
Se dau pe razatoare gulii, mere, morcovi si ridichi. Se adauga masline, ceapa, patrunjel sau marar tocat marunt, ulei de masline presat la rece, zeama de lamaie si sare dupa gust. Dupa preferinte, se pot presara seminte de susan, sau se poate servi cu maioneza din galbenus de oua de tara.


Salata de leurda cu ridichi

Se spala bine leurda, ridichile de luna si ceapa verde, se taie si se amesteca. Se adauga ulei presat la rece si zeama de lamaie dupa gust.


Salata de ridichi si telemea de capra
Se spala ridichile, se taie rondele; se taie telemeaua de capra; se amesteca. Se mai pot adauga frunze de spanac si leurda. Se adauga ulei de masline, tarhon, patrunjel tocat si alte condimente dupa gust.


Salata de ridichi
Se spala ridichile si un morcov si se dau prin razatoare. Se adauga ceapa verde taiata, ulei de masline, zeama de lamaie, sare si condimente dupa gust.


Salata de ridiche alba si telina
Se spala, se curata si se dau prin razatoarea mare o ridiche mare alba si telina. Se amesteca si se adauga branza de capra sau de soia, ulei presat la rece, sare si condimente dupa gust.


Salata de telina si morcovi
Se curata si se spala telina, morcovii si un mar; se dau prin razatoarea mare, apoi se amesteca. Se adauga zeama de lamaie, sare dupa gust, ulei de masline presat la rece, patrunjel verde tocat marunt si alte condimente Yang dupa preferinta. Se poate servi cu maioneza din galbenusuri de oua de tara.


Salata de morcovi
Morcovii se curata si se dau prin razatoarea mare. Se adauga un mar ras, ceapa si patrunjel verde tocate marunt, precum si sare, ulei de susan presat la rece si zeama de lamaie dupa gust. Dupa preferinte, se poate adauga chimen sau seminte de susan (crude sau coapte) si marar tocat. Se poate adauga si ceapa tocata marunt.


Salata de morcovi in stil persan
Se spala, se curata si se dau prin razatoare ½ kg de morcovi si 200 g mere. Se amesteca si se adauga 90 g stafide si 60 g migdale decojite si usor prajite. Se amesteca 2 linguri ulei de masline cu 2 linguri zeama de lamaie, 1 lingurita chimion macinat, ½ lingurita scortisoara macinata si ½ lingurita miere de albine. Se adauga la salata. Salata se da la rece pentru aproximativ o ora, apoi se serveste.


Salata de urzici
Salata de urzici se prepara din varfurile de la urzicile foarte tinere, care se spala bine si amesteca cu sare. Se adauga ceapa verde tocata, ridichi de luna, marar si patrunjel verde tocat, ulei de masline presat la rece si alte condimente, dupa gust. Se poate servi cu maioneza din galbenusuri de oua de tara si cu masline.


Salata de varza alba sau rosie
Se taie varza fideluta, se freaca cu putina sare si se lasa 10-15 minute. Se scurge zeama si se adauga ulei de masline presat la rece, sare, zeama de lamaie dupa gust. Dupa preferinte, se pot adauga chimen, seminte de susan (crude sau coapte) si marar tocat. Se poate adauga si ceapa tocata marunt.


Lahanosalata (Salata de varza: reteta greceasca)
Se spala varza, se curata, apoi se toaca cat se poate de fin, suficient de multa incat sa umple un bol mare. Se adauga frunze de telina si 2-3 catei de usturoi tocate marunt si se amesteca. Se mai pot adauga si 2 morcovi dati prin razatoare. Se sareaza cu sare marina grunjoasa, apoi se lasa sa mai stea cateva minute. Inainte de servire se adauga zeama de lamaie proaspat stoarsa si ulei de masline dupa gust; se amesteca.


Salata de spanac cu branza de capra
Se spala bine frunzele de spanac cu apa rece, se scurg cat mai bine de apa, apoi se taie (daca e cazul). Se adauga branza de capra, ulei de masline, zeama de lamaie, sare si condimente dupa gust. Se poate servi cu seminte de susan crude sau coapte.


Salata de hrisca

Se spala bine hrisca si se lasa la inmuiat 5-6 ore. Se curata, se spala si se toaca marunt morcovi si ceapa, care apoi se amesteca cu hrisca scursa de apa. Se adauga seminte de susan, ulei de masline presat la rece, zeama de lamaie, patrunjel verde tocat si alte condimente Yang dupa gust. Se poate servi cu branza de soia sau cu branza de capra.


Salata de hrean
Hreanul se da prin razatoarea mica, se pune intr-un castron si se adauga patrunjel verde tocat, sare, ulei de masline presat la rece si zeama de lamaie dupa gust. Se poate servi cu seminte de susan, crude sau coapte, sau cu maioneza, impreuna cu o garnitura din orez fiert sau naut fiert.


Salata de naut
Se spala bine nautul, apoi se inmoaie timp de 8 ore in apa calda cu o lingurita de bicarbonat. Se spala din nou bine nautul si se pune la fiert aproximativ o ora. Dupa ce bobul devine sfaramicios se ia de pe foc, se scurge de apa, se adauga zeama de la o lamaie mare, sare, ulei de masline presat la rece, ceapa verde tocata marunt, patrunjel verde tocat si alte condimente Yang dupa gust.


Salata de soia
Soia se tine la inmuiat minim 12 ore, se spala si se fierbe in apa cu sare. Se strecoara zeama, se lasa sa se raceasca si se adauga ulei de masline presat la rece, zeama de lamaie, ceapa tocata marunt, un morcov ras, verdeata, susan si condimente.


Gomasio
Se pregatesc seminte de susan si sare grunjoasa. Se prajesc usor semintele de susan, se macina si se adauga 10% sare grunjoasa. Acest amestec este bine sa fie consumat cat mai des posibil, pe paine facuta in casa din faina integrala sau cu grau sau orez fiert. Acest amestec trebuie pastrat in anumite conditii, intr-un recipient inchis ermetic si la intuneric. Gomasio implica o preparare atenta, deoarece semintele de susan nu trebuie sa fie foarte prajite si este bine sa fie macinate doar pe jumatate (sa fie doar zdrobite). Amestecul astfel obtinut nu se pastreaza mai mult de 8 zile: dupa acest interval de timp isi pierde din calitatile binefacatoare. Gomasio are ca efect eliminarea gradata a aciditatii sangelui si este recomandat in tratarea diverselor boli care decurg din aceasta.
Unt de soia Untul de soia se prepara din faina se soia, apa, sare si ulei presat la rece. Se amesteca 250 ml apa cu 2 linguri faina de soia intr-un vas si se fierbe pana se obtine o pasta. Se ia de pe foc si se pune la racit, apoi se adauga putina sare si ulei presat la rece, foarte incet, amestecand continuu ca pentru pregatirea unei maioneze.


Omleta cu cereale Yang
Se bat spuma ouale de tara, se adauga putina sare, 2-3 linguri de orez, hrisca sau grau fiert, verdeata tocata, putin suc de rosii, condimente dupa gust. Se prajeste omleta in ulei incins (sau se face pe baia de abur, pentru a obtine o omleta dietetica), pana ce se rumeneste usor pe ambele parti.


Omleta cu urzici
Se aleg si se spala bine urzicile, se pun la inabusit in ulei si putina apa aproximativ 10 minute, apoi se adauga ouale de tara batute si amestecate cu sare si condimente. Se mai lasa pe foc pana se intaresc ouale. Se poate adauga si putin usturoi pisat.


Legume pané

Se curata, se spala si se taie morcovi, telina, dovlecei, gulii, conopida si hasma bucati. Se trec bucatile printr-o pasta de clatite (faina de grau integral diluata cu apa si sare). Se sareaza moderat si se prajesc intocmai precum clatitele, sau precum snitelele. Se pot servi cu sos de soia.


Crochete de orez
Se amesteca morcovi, hasma, ceapa, tocate marunt, cu orez aproape fiert si se adauga putina faina integrala de grau si 2 galbenusuri de oua de tara. Se fac bastonase lungi si subtiri, care se prajesc apoi in ulei presat la rece pe ambele parti, intocmai precum cartofii.


Legume pané
Se iau doua linguri pline cu orez fiert si se preseaza cu mana, dandu-li-se o forma triunghiulara. Se presara cu seminte de susan. Se pun la prajit in ulei presat la rece fierbinte si se rumenesc pe ambele parti pana ce devin suficient de crocante.


Seminte de dovleac prajite
Se pun semintele la prajit intr-un ceaun impreuna cu putin ulei presat la rece si sare. Se prajesc la foc rapid, amestecand continuu cu o lingura de lemn. Semintele de dovleac astfel preparate pot fi consumate si ca desert. Ele sunt un excelent remediu impotriva viermilor intestinali, in special impotriva teniei.


Clatite de naut
Se spala bine nautul si se pune la inmuiat de cu seara in apa cu bicarbonat. Se fierbe si se zdrobesc apoi boabele. Se amesteca cu faina integrala de grau, 3 linguri de ulei de masline presat la rece si se dilueaza cu apa. Se obtine o pasta moale din care se prepara clatite intr-o tigaie cu ulei fierbinte. Se umplu cu branza de soia sau cu crema din spanac sau din urzici.


Crema de spanac sau urzici
Spanacul sau urzicile se spala bine si se calesc intr-un amestec de ulei, apa si putina sare timp de 10 minute. Se adauga o lingura de faina integrala de grau diluata cu putina apa si se lasa sa se ingroase compozitia. Se pot umple clatite cu aceasta crema.


Crema de branza cu marar
Se freaca branza de capra pana devine cremoasa. Se adauga marar tocat marunt, putina sare si, daca se doreste, putin tarhon; se omogenizeaza. Se poate servi ca atare, cu paine Oshawa sau cu paine integrala, sau se pot umple clatite cu aceasta compozitie.


Crema de branza cu ceapa rosie si cimbru
Se freaca branza de capra pana ce devine cremoasa. Se adauga putin ulei de masline, putina sare, ceapa rosie si cimbru proaspat tocate marunt; se omogenizeaza. Se serveste ca atare sau cu paine integrala.


Crema de branza cu hrean
Se freaca branza de capra pana devine cremoasa. Se adauga hrean dat prin razatoarea mica si sare dupa gust; se omogenizeaza. Se poate servi ca atare sau pe felii de paine integrala.


Chiftele de soia
Soia se spala si se pune la inmuiat minim 12 ore. Se spala, se fierbe bine, schimbandu-i apa o data (se adauga doar apa clocotita, altfel ramane cruda). Dupa ce se mai raceste putin, se dau boabele de soia fierte prin masina de tocat. Se adauga o ceapa taiata fin, morcov ras, 3 oua de tara, marar tocat, usturoi pisat, 3 linguri faina de grau integrala, sare, condimente. Din compozitia rezultata se fac chiftele mai subtiri care se prajesc in ulei incins.


Chiftele falafel
Se pune nautul la inmuiat de cu seara in apa calda cu o lingurita de bicarbonat. A doua zi se spala bine si apoi se pune la fiert. Dupa ce a fiert, se da nautul prin masina de tocat. Se adauga sare, condimente, usturoi, 2-3 oua de tara, 3 linguri faina integrala de grau. Din compozitia rezultata se fac chiftele rotunde care se prajesc in ulei incins.


Perisoare de lotus
Se dau prin razatoare radacini de lotus care se amesteca cu ceapa tocata marunt si cu faina integrala de grau. Se adauga putina sare, condimente si, optional, un galbenus de ou de tara. Se fac perisoare din pasta obtinuta, apoi se coc in ulei incins. Perisoarele de lotus astfel preparate sunt recomandate in caz de astm, poliartrita, diabet s.a.. Se pot servi cu sos de soia.


Chiftele de hrisca
Se prepara o pasta din faina de hrisca si de grau complet. Se adauga putina sare si se formeaza chiftele care se prajesc in ulei.


Chiftele de hrisca si ovaz
Se prepara o pasta din faina de hrisca, ovaz si grau complet, apa, sare si condimente dupa gust. Se pune la prajit in ulei incins cate o lingura din amestec.


Drob de urzici
Se aleg si se spala urzicile, apoi se pun la fiert in apa clocotita. Se caleste ceapa intr-un amestec de ulei si apa pana capata o culoare aurie. Urzicile fierte se scurg, se toaca si se amesteca cu ceapa calita si cu galbenusurile a 3 oua de tara. Se adauga sare si condimente dupa gust si se pune compozitia la cuptor, intr-un vas uns cu ulei, pentru aproximativ 30 de minute. In loc de urzici se poate folosi spanac, sau se pot folosi si spanac si urzici. Se poate adauga si putina faina de grau integral.

  
  
  

Marturiile clientilor

 

Locuiesc in Italia si in urma cu 3 luni am urmarit o emisiune cu doamna doctor Mihaela Olaru care vorbea despre prevenirea si tratarea chisturilor...

Luiza - 40 ani

Vezi mai multe marturii
 
  




  

Newsletter

 
Vrei sa fii informat prin email despre reduceri, promotii si noutati?





  

  

Oferte speciale